Зміст освіти є актуальною проблемою протягом всієї історії розвитку людства. Сьогодні ця проблема з'явилась на новому рівні. У зв'язку зі вступом України в новий освітній простір істотно змінились вимоги до випускників навчальних закладів. На перший план висувається не інформованість учня, яка втрачає вагу за відсутності прикладного характеру, а вміння розв'язувати життєві проблеми. Пріоритетами державної політики розвитку освіти є особистісна орієнтація, формування національних загальнолюдських цінностей, створення умов для формування життєвих компетентностей учнів.
Формування компетентності учнів – найактуальніша проблема сучасної освіти. Математична освіта покликана зробити вагомий внесок у формування ключових компетентностей учнів як загальних цінностей, що базуються на знаннях, досвіді, здібностях, набутих завдяки навчанню. В зв’язку з цим на початку року я визначила свою методичну тему «Формування в учнів бажання та вміння вчитися на уроках математики» . Зважаючи на те, що сучасні діти не дуже охоче навчаються, я вважаю, що дана тема дуже актуальна.
Математична компетентність є однією з головних компетентностей, оволодіння якою дозволяє вирішувати різні проблеми в повсякденному, професійному, соціальному та особистому житті. Щоб підготувати учнів до життя, суспільно-корисної праці, викладачі повинні особливу увагу звертати на ті питання програми, з якими можуть зустрічатися їх вихованці в житті.
Кожному учневі доведеться в майбутньому не раз лічити, вимірювати, обчислювати площі, об’єми тощо. Тому викладач повинен навчити учнів робити все це впевнено і швидко.
Іноді можна почути, що математика складна, суха і нецікава наука. Людей, які люблять математику, це вражає й ображає. Математика сувора, але красива й глибока, як чиста криниця. А завдання викладача полягає в тому, щоб розкривати перед учнями її емоційний бік, чуйну і вродливу стать.
Серед напрямів, що можуть суттєво вплинути на підвищення в учнів зацікавленості у вивченні математики та поліпшення рівня їх загальноосвітньої математичної освіти, є посилення практичної і прикладної спрямованості курсу математики.
Одним із дієвих та ефективних засобів реалізації прикладної спрямованості курсу математики є використання в навчальному процесі прикладних задач.
Даний збірник містить задачі з математики прикладного характеру, за допомогою яких розкриваються можливості реалізації зв’язку математичної та професійної підготовки учнів.
Повну версію розробки можна завантажити з сервера
|