Принцип складання і написання плану з виховної роботи класними керівниками
1. Класний захід
Класний керівник повинен розробити план з виховної роботи таким чином, щоб на один тиждень планувалося проведення бесіди з учнями групи (А), на іншу - конкретний захід (Б).
А - Бесіди з учнями проводяться в зручний для учнів і класного керівника час. Тема бесіди вибирається на розсуд класного керівника з урахуванням інтересів учнів. На бесіди можна запрошувати гостей або необхідних лекторів, так як будь-яка розмова може проводитися не тільки класним керівником, але і за допомогою певних осіб або представників від інших організацій. Враховуються і ті всі розмови, заплановані ліцеєм, які передбачають зустрічі з лікарями, психологами, представниками влади і т.д.
- Слід не змішувати поняття проведення бесіди з проведенням класної години. Класні години до даного заходу не відносяться і замінювати їх не можуть. Однак можливе проведення класних годин з залученням представників від інших організацій у разі, якщо вони проводять класну годину по заданій темі.
Б - Конкретний захід - це проведення класним керівником (за вибором будь-якої тематики з урахуванням інтересів учнів): конкурсів, вікторин, КВК, Брейн-рингів, круглих столів тощо
Бажано проводити такі заходи в одній тематиці з класною годиною для закріплення отриманих знань.
- До конкретних заходів може відноситися похід, культпохід, екскурсія, поїздка і т.д. Час проведення визначається класним керівником (можливий вихідний день). Оформлення документально наказами по ліцею, з проведенням інструктажів з учнями з правил охорони життя і здоров'я.
- До даних заходів відносяться і класний збір, класні збори учнів, на яких вирішують поточні питання, дисципліна в групі, організаційні питання.
2. Індивідуальна робота з учнями
Індивідуальна бесіда з учнями – це є заплановані бесіди класного керівника з учнями за більш вузькою темою. У даному випадку - це розмова з одним-двома учнями, з окремою групою, тільки з хлопчиками або тільки з дівчатками і т.д.
Тема бесіди визначається виходячи з актуальності питання на даний період часу (порушення дисципліни, відвідуваність уроків, успішність, аналіз випадку, що стався і т.д.)
3. РОБОТА З БАТЬКАМИ
А) Дана робота планується класним керівником у вигляді зустрічей класного керівника з батьками учнів (можна в ліцею, можна з відвідуванням на дому). Визначається тема необхідної розмови. Бесіда може проводитися як в присутності учня, так і без нього.
Б) У цю роботу входить і робота з представниками ради групи з кожним окремо, і зустрічі з повним складом батьківської ради з того чи іншого питання. Сюди може входити питання про поведінку і успішність того чи іншого учня з викликом батьків на раду групи, з викликом самого порушника.
В) Плануйте батьківські збори, присвячені злободенній темі, пов'язані з вихованням дитини (це: і права та обов'язки батьків, і вивчення Закону України про загальну середню освіту, і про шкідливі звички, хвороби і т.д.)
4. Загальношкільні заходи
Загальноліцейні заходи плануються педагогом-організатором. Проводяться такі заходи за допомогою класних керівників. Допомога класних керівників полягає у визначенні представників-учасників, напрямку і радою учнів в оптимальному виконанні завдань, інформаційної допомоги учням, присутності класного керівника на заходах, допомоги в підтримці дисципліни під час їх проведення.
|