Добре здоров'я, відчуття повноти,
невичерпність фізичних сил —
найважливіше джерело життєрадісного світосприйняття,
оптимізму, готовності подолати будь-які труднощі.
В.0. Сухомлинський
Стан духовної культури й моралі суспільства у світі й в Україні викликає занепокоєння. Корозія усталених духовних цінностей е наслідком прагматизації життя та нехтування дорослими правових, моральних і соціальних норм, що за своїми масштабами становить глобальну соціальну проблему.
Сучасна психолого-педагогічна наука називає систему та ієрархію внутрішніх цінностей людини джерелом мотивації її вчинків і поведінки. У психологічно здорової людини ця система має три рівні:
- на нижчому рівні - особисті та матеріальні цінності (власні потреби й задоволення);
- на середньому - культурні цінності (мистецтво, наука, загальнонародні надбання й правопорядок);
- на вищому - духовно-моральні цінності (ідеали, ціннісні настанови та обов'язок перед суспільством).
Кожен дорослий, безумовно, прагне, щоб його дитина виросла не лише успішною у житті людиною, а й здоровою - морально та фізично. Важливим еволюційним досягненням людини в процесі розвитку високих моральних рис буде, за В. Франклом, зміна позицій від «Чого я хочу від життя?» до «Чого життя хоче від мене?».
Відомо, що для нормального процесу дорослішання важливе не лише повноцінне харчування, вітаміни, загартовування, екологічно чисте середовище, а й спокійна, психологічно здорова атмосфера оточення, в якій перебуває дитина.
Повну версію методичного бюлетеня можна завантажити переглянути чи завантажити тут
|