Модернізація системи освіти в нових соціально-економічних умовах диктує необхідність удосконалення методики професійної підготовки кваліфікованих робітників на засадах прогресивних ідей і теорій.
Інтенсивний розвиток комп'ютеризації та інформатизації освіти у світі відкриває доступ суб'єктам навчання завдяки системі Інтернет до необмежених інформаційних навчальних ресурсів, створює технічні передумови для зміни сучасної освітньої парадигми. Освіта найбільшою мірою визначає рівень розвитку людини, роль і місце її у соціально-економічному, політичному, духовному і культурному житті держави. Навчально-виробничий процес професійно-технічного навчального закладу повинен задовольнити інтереси і потреби учня, зробити з нього конкурентоспроможного робітника на ринку праці. Оскільки сучасне виробництво потребує робітничих кадрів, здатних ефективно працювати в умовах швидкого оновлення засобів виробництва і виробничих технологій.
Крім того, роботодавці все більше зацікавлені в гнучких високваліфікованих кадрах, для яких характерна трудова мобільність, самостійність, високий рівень оволодіння ключовими професійними компетенціями. Це зрозуміло: якщо учень знає, як учитися, здатен досягти мети, якщо він уміє працювати з літературою, отримувати знання від педагога, шукати і знаходити необхідну інформацію, щоб вирішувати ті або інші проблеми, використовувати для цього найрізноманітніші джерела інформації, то йому набагато легше підвищувати свій професійний рівень або, за необхідності перекваліфікуватися, набути будь-яких потрібних додаткових знань, а саме це є потребою сучасного життя. Звісно, домогтися цього значно важче, ніж навчити учнів читати, писати, рахувати і засвоїти певний обсяг знань.
Для того щоб навчити молодих людей творчо та плідно взаємодіяти із суспільством і в такий спосіб досягти статусу повноправних компетентних громадян, потрібно послідовно та поетапно створювати умови для набуття учнями ключових компетентностей – забезпечити взаємозв’язок між ринком освітніх послуг і ринком праці.
Упровадження компетентнісного підходу — найважливіша умова, що працює на підвищення якості навчання.
Повну версію розробки можна завантажити з сервера
|