№ заняття
|
Назва модуля
(к-ть годин)
|
Тематика заняття
|
Зміст роботи
|
Форми і методи проведення
|
Термін
|
-
|
Організація роботи Школи молодого майстра в/н (2 год)
|
Організаційне заняття
|
- Знайомство з молодим педагогом. Час спілкування «Розповідь про себе».
- Планування роботи майстра в/н й організація робочого часу.
- Анкетування молодих спеціалістів з метою виявлення труднощів проблем в організації роботи
|
Колективна форма: бесіда,
консультація,
анкетування
|
Серпень
|
-
|
Загальні засади організації навчально-виробничого процесу (2 год)
|
Правильна організація – запорука успіху навчально-виробничого процесу
|
- Організація навчально-виробничого процесу в ліцеї;
- Знайомство з чинними нормативними документами, держстандартами ПТО, навчальними планами, робочими планами, програмами, підручниками, методичками, рекомендаціями.
- Вимоги до ведення ліцейної документації;
Практикум. Опанування навичок ведення навчальної документації. Індивідуальні плани роботи майстра в/н
|
Колективна форма:
круглий стіл, практична робота
|
Вересень
|
-
|
Загальні засади організації навчально-виробничого процесу (2 год)
|
Урок вчора сьогодні, завтра
|
- Типи уроків в/н;
- Форми і методи навчання;
- Основні вимоги до поурочного планування;
Практикум. Складання конспектів уроку відповідно до типу уроку
|
Колективно-групова форма – інтерактивна бесіда
складання таблиці, пам’ятки
|
Жовтень
|
-
|
Основи педагогічної майстерності (2 год)
|
Оволодіння педагогічною технологією – перший крок до професійної компетентності майстра в/н
|
- Перші кроки до оволодіння педагогічною технологією;
- Огляд методичних новинок з теми заняття і презентація передплатних періодичних видань, які сприятимуть самостійній діяльності;
Практикум. Як зробити групу керованою?
|
Колективна форма: лекція з елементами бесіди
|
Листопад
|
-
|
Основи педагогічної майстерності (2 год)
|
Педагогічна творчість як першооснова формування педагогічної майстерності молодого фахівця
|
- Педагогічна творчість як основа формування педагогічної майстерності:
- поняття творчості в педагогічній діяльності;
- умови розвитку творчості майстра-початківця;
- як розвивати в собі творчі здібності;
- створення портрету творчого майстра.
- Запрошуємо в творчу лабораторію майстрів педагогічної ниви.
Практикум. Створення моделі творчого педагога
|
Колективна форма: навчальний семінар
|
Грудень
|
-
|
Методика виховної роботи (2 год)
|
Роль керівника групи в організації виховної роботи і формуванні учнівського колективу
|
- Робота керівника групи по формуванню учнівського колективу.
- Основні завдання і напрями виховної роботи
- Класна година – одна із найважливіших форм організації виховної роботи з учнями.
- Психолого-педагогічна характеристика навчальної групи.
|
Колективна форма:
навчальний семінар
(лекція, практична робота)
|
Січень
|
-
|
Ефективний сучасний урок. Шляхи досягнення (2 год)
|
Письмове інструктува-ння як засіб управління процесом навчання
|
- Навчально-технічна документація;
- Методика розробки інструкційно-технологічних карт;
Практикум. Створення інструкційно-технологічної картки.
|
Колективна форма: консультація, рекомендації
|
Лютий
|
-
|
Основи педагогічної майстерності (2 год)
|
Педагогічна техніка як складова навчальної технології
|
- Володіння основами педагогічної техніки – необхідна умова озброєння технологією;
- Відвідування уроку в/н з подальшим аналізом;
- Практикум уроку виробничого навчання з програмуванням прийомів педагогічної техніки, яка застосовується з метою підвищення інтересу до навчального заняття.
|
Колективна форма: лекція з елементами інтеракції
|
Березень
|
-
|
Психологічні основи становлення молодого педагога (2 год)
|
Розвиток професійної компетентності педагога. Професіона-лізм
|
- Професійна компетентність і професіоналізм педагога, психологічний підхід;
- Професійні стилі та сфери професійної адаптації (дезадаптація);
- Практикум. Основні ознаки псевдопрофесіоналізму, як уникнути його?
|
Колективна форма: методичний діалог, дискусія
|
Квітень
|
-
|
Ефективний сучасний урок. Шляхи досягнення. (2 год)
|
Наш бренд – молодість і талант
|
- Творчий портрет молодого майстра виробничого навчання. Презентація майстра адміністрацією ліцею або наставником.
- Експрес інтерв’ю з учнями та колегами молодого фахівця.
- Виставка дидактичних матеріалів та методичних надбань молодих майстрів виробничого навчання «Крок до майстерності»
|
Колективна форма: творчий звіт, панорама педагогічних знахідок, експрес інтерв’ю
|
Травень
|