Сучасне суспільство потребує людини, здатної до самореалізації в соціальному середовищі, самостійного вирішення проблем, ефективної взаємодії з різними соціальними групами та інститутами. Постає необхідність підготовки свідомої особистості, здатної співвідносити власні устремління з інтересами інших людей, продуктивно взаємодіяти з членами групи (команди), що вирішує спільне завдання, виявляти соціальні почуття (емпатія, довіра, повага); здатної до міжкультурної взаємодії на основі принципів толерантності й взаєморозуміння.
Відповідно перед системою освіти постає завдання щодо підготовки соціально компетентної особистості.
Тенденції суспільного розвитку зумовлюють нові вимоги до молодої людини — випускника навчального закладу. Результативність освіти характеризується не так рівнем засвоєння знань, як готовністю молодої людини до свідомої активності й самостійної діяльності в різних сферах життя суспільства на основі прийняття й інтеріоризації соціальних цінностей.
Відповідно одним з перспективних підходів у педагогічній науці й практиці сьогодні є компетентнісний підхід, який передбачає спрямованість освітнього процесу на формування й розвиток основних компетентностей особистості, тобто здатності вирішувати завдання в різних сферах діяльності на базі теоретичних знань.
|