Основні функції класного керівника
Організаторські:
- планування і координація всієї виховної роботи з групою;
- надання допомоги учнівської організації групи;
- встановлення зв’язків із учнівським та педагогічним колективами, батьками, громадськістю; забезпечення єдності педагогічних вимог до учнів;
- ведення документації в групі;
- сприяння розвитку самоврядування в колективі.
Аналітико-узагальнюючі:
- сприяння всебічному розвитку учнів на основі вивчення і врахування їхніх індивідуально-психологічних особливостей.
Координаційно-інформаційні:
- забезпечення узгодженості роботи учнівського, педагогічного, батьківського колективів.
Психогігієнічні:
- встановлення довірливих стосунків із вихованцями, зняття психологічного напруження в учнівському колективі.
Стимулюючо-гальмівні:
- активізація чи гальмування учнівської діяльності залежно від її спрямування.
Класний керівник повинен:
З н а т и:
- Конвенцію про права дитини (1993);
- дитячу, вікову педагогіку, соціальну психологію;
- шкільну гігієну;
- педагогічну етику;
- теорію і методику виховної роботи;
- основи трудового законодавства;
- сучасні концепції,
- нормативно-правову базу
У м і т и :
- Спілкуватися з дітьми заохочуючи їхню активність, відповідальність, подаючи власний приклад активності та відповідальності.
- Усвідомлювати та формулювати свої виховні цілі.
- Складати плани виховної роботи в групі.
- Організовувати класну діяльність, взаємодію вихованців, проводити виховний захід, бесіду, диспут, екскурсію, похід, класний вечір абощо.
- Аналізувати результати своєї діяльності.
- Організовувати і проводити батьківські збори.
- Користуватися психодіагностичними тестами, анкетами, запитальниками і коректно використовувати їх у виховній роботі.
Примітка: усі вищезгадані знання та вміння є предметом вивчення на семінарах МК керівників груп ліцею.
|