План роботи методичної комісії (МК) є одним з обов'язкових документів. Планування складається на навчальний рік, розглядається на засіданні МК, схвалюється на засідання методичної ради та затверджується директором навчального закладу.
При розробці плану роботи методичних комісій необхідно враховувати особливості роботи навчального закладу й специфіку контингенту учнів; чітко сформулювати завдання, які належить вирішувати членам МК у поточному навчальному році та вибрати найбільш ефективні види діяльності для їх вирішення.
План роботи методичної комісії повинен містити:
- проблемно-орієнтований аналіз роботи МК за минулий навчальний рік;
- тему, мету й завдання діяльності методичної комісії протягом навчального року;
- систему роботи з реалізації заявленої мети та поставлених завдань.
Проблемно-орієнтований аналіз роботи методичної комісії за минулий навчальний рік
Критеріями успішності роботи методичної комісії є кінцеві результати, тенденції розвитку освітнього процесу в навчальному закладі. Ступінь успішності визначається позитивними змінами, досягнутими МК в порівнянні з попередніми роками.
Аналіз роботи педагогічних працівників - членів методичної комісії повинен містити:
- порівняння з попереднім навчальним роком за всіма показниками діяльності МК;
- аргументованість і точність оцінок;
- встановлення причинно-наслідкових зв'язків і доказовість висновків;
- використання діаграм, таблиць, графіків, що ілюструють висновки;
- чіткість і педагогічну обґрунтованість пропозицій щодо проблем, які необхідно вирішити.
Мета й завдання на новий навчальний рік
Мета і завдання методичної комісії на новий навчальний рік формулюються виходячи з перспективних цілей роботи, визначених в Статуті навчального закладу, програмі його розвитку; аналізу стану роботи МК, ступеня вирішення проблем у попередні роки; вимог соціального замовлення; науково-методичних рекомендацій та реальних можливостей.
Конкретизується мета в завданнях по кожному напрямку діяльності.
Основні напрямки діяльності методичних комісій, за якими може здійснюватися планування роботи:
I. Організаційно-методична робота:
- Тематика засідань МК.
- Вивчення, узагальнення і впровадження актуального педагогічного досвіду.
- Організація діяльності проблемних, робочих, творчих груп.
- Організація і проведення колективних форм методичної роботи.
- Організація взаємодопомоги, взаємовідвідування занять.
- Створення баз і банків даних, що сприяють ефективній методичній діяльності.
II. Інформаційно-методичний супровід безперервної освіти педагогів:
- Планування роботи викладачів по самоосвіті та їхні звіти з цього питання.
- Графік проходження курсової перепідготовки і планування звітів педагогів за матеріалами курсів.
- Методичні семінари, практикуми.
- Підготовка і участь у конкурсах професійної майстерності, конференціях, педагогічних читаннях, фестивалях тощо.
- Творчі звіти педагогів, робочих і творчих груп.
- Інформування педагогів про новинки педагогічної літератури, сучасні освітні технології, результативність діяльності педагогів.
III. Інформаційно-методичний супровід інноваційної (дослідно-експериментальною) діяльності:
- Формування інформаційно-методичної бази інноваційної діяльності.
- Вивчення інноваційних технологій, створення умов для їх впровадження викладачами МК, прогнозування результатів впровадження і порівняння прогнозованих результатів з реальними.
- Інформування про хід реалізації змісту інноваційної (дослідно-експериментальною) діяльності.
- Методичні заходи для педагогів, спрямовані на підвищення їх педагогічної майстерності (семінари, практикуми, консультації, відкриті уроки, майстер-класи, творчі звіти та ін.).
IV. Інформаційно-методична підтримка підготовки і проведення атестації педагогічних кадрів:
- Графік атестації педагогічних кадрів.
- Відкриті заняття, творчі звіти педагогів, що атестуються.
- Вивчення і аналіз результатів роботи педагога.
- Експертиза матеріалів педагога, що атестується.
V. Інформаційно-методичний супровід діяльності педагогів по підготовці до державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання:
- Інструктивно-методичні наради (вивчення методичних листів і рекомендацій).
- Практичні заняття по заповненню бланків реєстрації, бланків відповідей.
- Практикуми по методиці тестування.
VI. Моніторинг ефективності методичної роботи:
- Відстеження ходу і результативності діяльності викладачів МК, виявлення причин, надання допомоги педагогам при негативній і вивчення досвіду при позитивній динаміці.
- Діагностика професійної майстерності педагогів.
- Анкетування педагогів по виявленню ефективності методичної роботи.
- Створення банку статистичних даних, необхідних для аналізу результативності методичної роботи.
Залежно від специфіки предметів в план роботи методичного об'єднання можуть включатися й інші розділи.
Всі засідання методичного об'єднання плануються з урахуванням цілей і завдань МК на навчальний рік. З метою глибокого вивчення методичних проблем, що розглядаються на засіданні, до порядку денного включається не більш 4-х питань.
Вимоги до якості планування:
- повнота – забезпечується включенням в план необхідних і достатніх дій для досягнення мети;
- цілісність, скоординованість – забезпечується узгодженістю дій за змістом і термінами;
- збалансованість і реалістичність;
- раціональний ступінь деталізації – забезпечується раціональним ступенем узагальненості і конкретності запланованих дій;
- контрольованість – забезпечується можливістю оцінити проміжні і кінцеві цілі;
- гнучкість планування – забезпечується варіативністю.
Критеріями оптимальності планів роботи методичної комісії є значущість цілей і завдань, визначених для МК на навчальний рік, побудова плану на основі аналізу, єдність цілей і запланованої роботи, реальність планів.
|