Субота, 28.03.2020
Віртуальний методичний кабінет
МПЛБ та СП
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [6]
Скарбничка класного керівника [12]
Соціально-педагогічна служба [12]
Педагогічна майстерність [2]
Методичні рекомендації [9]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Скарбничка класного керівника

Психологічні наслідки для здоров’я дитини перебування в травмуючих ситуаціях

Психологічні наслідки для здоров’я дитини перебування в травмуючих ситуаціях

Складні соціально-політичні події, що відбуваються в Україні,так чи інакше позначаються на життєдіяльності всього населення країни. Значну частину особи соціально вразливих категорій, які потребують постійної уваги та підтримки з боку держави, фахівців соціальних служб та установ.       

До них належать діти; сім’ї, члени яких загинули, поранені чи зникли безвісти; жінки; внутрішньо переміщені особи; сім’ї військовослужбовців; сім’ї, в яких зруйновані родинні зв’язки; безробітні; особи та члени їх сімей, що зазнають насильства за свої переконання; сім’ї, які перебували в зоні бойових дій та зараз проживають на територіях підконтрольних уряду України; сім’ї в зоні ризику проведення бойових дій. У соціально- педагогічній та психологічній роботі з цими категоріями громадян важливо пам’ятати, що кожна з них може мати специфічні потреби. Робота має бути побудована на виявлення цих потреб, а також подальше їх задоволення шляхом співпраці з різними суб’єктами соціальної, соціально-педагогічної та психологічної діяльності. Сьогоднішня ситуація в країні вимагає також широкого інформування громадян вразливих груп, особливо з числа внутрішньо переміщених осіб, про можливості отримання необхідної їм допомоги.

         У контексті нових викликів, що постали перед країною, педагогічним працівникам необхідно переглянути практику виховної роботи та захисту дітей у навчальному закладі. У педагогів виникла необхідність пояснювати дітям, що відбувається, як реагувати на конфлікти, що виникають між дітьми, як утриматися від надання гострих,емоційних оцінок, як не на-шкодити дітям, а навпаки – бути корисними.

   Педагоги і психологи можуть зробити багато для того, щоб заспокоїти учнів і допомогти їм адекватно ставитися до подій. Постійний контакт із педпрацівниками та друзями допоможе дітям відновити відчуття безпеки. Варто надавати дітям чіткі пояснення зрозумілою їм мовою, не давати нездійсненних обіцянок, але потрібно розповідати учням, що держава і громадянське суспільство роблять усе можливе для відновлення миру та порядку в країні, відбиття зовнішньої агресії проти України. Необхідно планувати виховну роботу так, щоб допомогти дитині визначити, чим саме її сім’я, навчальний заклад, вулиця, місто їй найдорожчі. Чому наша країна нам дорога. Давати дітям необхідно таку інформацію, яку діти здатні зрозуміти і обговорити зі своїми друзями.

   Вразливі групи населення. Необхідна допомога.

     У ситуації конфлікту та в період після його припинення певна частина населення може стати особливо вразливою до ситуацій порушення їхніх прав, потрапляння в складні життєві обставини,перенесення насильства тощо.

До цієї групи належать:

• діти;

• cім’ї, члени яких загинули;

• сім’ї, члени яких поранені;

• сім’ї, члени яких зникли безвісти;

• жінки;

• внутрішньо переміщені особи;

• сім‘ї військовослужбовців;

• сім’ї, в яких зруйновані родинні зв’язки;

• безробітні;

• особи та члени їх сімей, що зазнають насильства з боку громади за свої переконання;

  • сім’ї, які перебувають в зоні АТО;

• сім’ї, які перебували в зоні АТО та зараз знаходяться на

територіях підконтрольних уряду України;

• сім’ї, які перебувають в зоні ризику проведення бойових дій.

      У соціально-педагогічній та психологічній роботі з цими категоріями громадян важливо пам’ятати, що вони можуть мати специфічні потреби. Робота має бути спрямована на виявлення цих потреб, а також подальше їх задоволення шляхом співпраці з різними суб’єктами соціальної, соціально-педагогічної та психологічної діяльності.

     Часто внутрішньо переміщених осіб називають біженцями. Але така назва є некоректною, оскільки біженцями є не громадяни України. Закон України «Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту» зазначає, що біженець – особа, яка не є громадянином України і внаслідок обґрунтованих побоювань стати жертвою переслідувань за ознаками раси, вірос повідання, національності, громадянства (підданства), належності до певної соціальної групи або політичних переконань перебуває за межами країни своєї громадянської належності та не може користуватися захистом цієї країни або не бажає користуватися цим захистом внаслідок таких побоювань, або, не маючи громадянства (підданства) і перебуваючи за межами країни свого попереднього постійного проживання, не може чи не бажає повернутися до неї внаслідок зазначених побоювань.

      Керівні принципи ООН з питання про переміщення осіб всередині країни містять визначення внутрішньо переміщених осіб. Такими вважаються особи або групи осіб, які були змушені покинути або залишити свої домівки чи місця звичайного проживання, зокрема, в результаті або задля уникнення наслідків збройного конфлікту, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини, стихійних або викликаних діяльністю людини лих, і які не перетинали міжнародно визнаних державних кордонів. Допускається вживання також терміна тимчасово переміщені особи.

Основні напрями та зміст соціально-педагогічної роботи з

дітьми та батьками

       Виходячи з аналізу соціальних, психологічних, правових, пе-дагогічних проблем категорії внутрішньо переміщених осіб, можна говорити про такі основні актуальні напрями соціально-педагогічної роботи з дітьми та батьками.

  1. Виявлення осіб групи ризику та організація надання їм необхідної допомоги.

 Основними етапами цієї діяльності є:

А. Виявляти вразливі групи населення, у тому числі внутрішньо переміщені особи.

Б. Здійснювати аналіз їх потреб.

В. Надавати допомогу у відповідності до здійснення своєї функціональної діяльності.

Г. Перенаправляти по допомогу в органи державної влади, волонтерські групи, громадські організації

2. Формування знань про соціально-політичні події в Україні з метою попередження або мінімізації негативних наслідків конфліктних подій важливо формувати знання у дітей, батьків та педагогічних працівників про ситуацію, що склалася. Особливо це стосується необхідності відстеження нових законів та інших нормативно-правових актів, які активно зараз приймаються з метою сприяння захисту та надання допомоги особам у складних життєвих обставинах. Своєчасне донесення такої інформації до дітей, батьків та педагогічних працівників сприятиме зверненню по допомогу від осіб, які її потребують, водночас запобігаючи більш складним наслідкам перенесених подій.

       Зростання рівня агресії в одній сфері життєдіяльності суспільства призводить до збільшення кількості конфліктів у всіх решті. Сучасні протистояння в Україні позначилися на зростанні конфліктних ситуацій у сімейному середовищі, навчальних закладах, громаді. У цілому на сьогоднішній день ситуація ускладнена тим, що конфлікти тривають і важко передбачити час та спосіб їх розв’язання. Це посилює тривожні настрої в суспільстві, страхи, розчарування і вимагає адекватної роботи всіх педагогічних працівників. З метою попередження конфліктів в учнівському  середовищі важливо докладати зусиль для сприяння адаптації внутрішньо переміщених дітей.

Категорія: Скарбничка класного керівника | Додав: cheryl (04.10.2015)
Переглядів: 609 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Create a free website
  • \n
  • uCoz Community
  • \n
  • uCoz Manual
  • \n
  • Video Tutorials
  • \n
  • Official Template Store
  • \n
  • Best uCoz Websites
  • Copyright MyCorp © 2020
    Зробити безкоштовний сайт з uCoz