Як треба поводитися батькам зі здібною дитиною
- Зрозуміти дитину й усвідомити її неординарність.
- Не ігнорувати унікальність її можливостей.
- Створити умови для заохочення таланту.
- Не проектувати на дитину власні захоплення й інтереси.
- Не змушувати надмірно захоплюватись улюбленою справою і не перевантажувати дитину.
- Створити атмосферу творчості, не гасити інтерес.
- Навчати терпіння, заохочувати за всі старання.
- Тактовно, делікатно допомагати.
- Учити програвати і не сприймати будь-яку невдачу як трагедію.
- Навчити дитину бути якомога менше вразливою.
- Учити володіти емоціями.
- Робити все можливе, аби дитина не занижувала свою самооцінку й у той же час не виставляла надмірні здібності на показ.
- Не надавати їй переваг над іншими дітьми в сім’ї.
- Якомога більше уваги приділяти фізичній активності дитини.
- Ураховувати індивідуальність.
- Уміння сформувати позитивні якості загальнолюдської моралі у своїх учнів, не поранивши їх душ.
- Уміння бачити в кожній дитині неповторну особистість і вміння передбачати результати своєї праці.
- Уміння враховувати суб’єктивні та об’єктивні закономірності і випадкові фактори.
- Постійно шукати нові форми і методи роботи, впроваджуючи нові наукові ідеї, технології у навчально-виховний процес.
- Сприймати дитину такою, якою вона є.
- Виявляти у вихованців такі якості, як об’єктивність, зацікавленість, відвертість у судженнях, емпатію.
- У спілкуванні з учнями зберігати конфіденційність, дотримуватися у ставленні до них принципів свободи вибору, добровільності у наданні допомоги.
- Педагог повинен досконало володіти методами, прийомами та формами проведення педагогічних спостережень, діагностики, бесід, індивідуальних і групових занять і консультацій.
- Повинен уміти організувати рефлексію, моделювання, прогнозування та планування життя і діяльності учнів.
|