Неділя, 22.12.2024
Віртуальний методичний кабінет
МПЛБ та СП
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2022 » Січень » 15 » Педагогічні читання -2022 (2-й день)
21:26
Педагогічні читання -2022 (2-й день)

13 січня 2022 року в Миколаївському професійному ліцеї будівництва та сфери послуг проходив другий день педагогічних читань. Розпочала читання практичний психолог Матвієнко Вікторія Віталіївна, яка звернула увагу присутніх на необхідність створення сприятливих психологічних умов для саморозвитку суб’єктів освітнього процесу шляхом впровадження соціально-комунікативних та життєвих навичок. Вказала основні ознаки, функції сприятливого психологічного мікроклімату, розглянула фактори, які впливають на його створення. Визначила життєві навички, які допоможуть людині бути в гармонії зі своїм внутрішнім світом і будувати продуктивні взаємини із соціальним оточенням.

Про роль соціально-педагогічної профілактики агресивної поведінки підлітків у створенні успішного освітнього середовища розповіла Розмариця Ольга Олегівна. Соціальний педагог розглянула основні чинники, що впливають на агресивну поведінку підлітків, ознайомила з діагностикою проявів такої поведінки та формами соціально-педагогічної профілактики.

    

Своє вирішення проблеми формування практичних умінь і навичок майбутніх кваліфікованих робітників на уроках виробничого навчання презентувала майстер в/н Кушлаба Наталія Олексіївна. Майстриня ознайомила присутніх з класифікацією уроків професійно-практичної підготовки, методикою їх проведення, презентувала найефективніші форми, методи, прийоми активізації діяльності здобувачів освіти, поділилася рецептом педагогічного щастя.

Цікавим виявився досвід роботи майстра в/н Панасюк Світлани Василівни з теми «Формування професійних компетентностей майбутніх робітників на уроках виробничого навчання». Вона продемонструвала дидактичне забезпечення уроків з професії «Кухар». Показала роль проблемних завдань у формуванні професійної компетентності майбутніх робітників.

     

У розрізі особистісно-орієнтовного та компетентісного підходів до підготовки майбутніх робітників майстер в/н Каськів Олена Володимирівна поділилася власним досвідом як зробити процес формування компетентностей максимально ефективним та продемонструвала сучасні виробничі технології, які сприяють вдосконаленню професійної майстерності майбутніх кухарів. Презентувала власне бачення організації позаурочної роботи зі здібною молоддю.

Майстер в/н Авраменко Ганна Вікторівна звернула увагу присутніх на удосконалення процесу навчання. Педагог зазначила, що ефективна організація професійно-практичної підготовки кваліфікованих робітників значною мірою залежить від забезпечення навчально-виробничого процесу комплексно-методичними матеріалами. Навела приклади використання та розробки сучасних дидактичних матеріалів, зробивши акцент на ефективність застосування наочних засобів навчання на уроках в/н та раціональної форми їх систематизації. Презентувала посібник з професії: «Молодша медична сестра (молодший медичний брат) з догляду за хворими. Нянька. Гувернер».

        

Малихіна Ірина Миколаївна, майстер в/н з професії «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів, електрозварник ручного зварювання» поділилася досвідом роботи з теми «Майстер-класи і проєкти як ефективні форми популяризації інноваційного педагогічного досвіду». Висвітливши важливість самоосвітньої діяльності здобувачів освіти, процес реалізації самоосвітньої компетентності майбутніх робітників та формування мотивації до подальшої ефективної професійної діяльності. Ірина Миколаївна розповіла про проєктну діяльність своїх вихованців, продемонструвала дитячі роботи.

Майстер в/н Маркобрун Владислава Олександрівна ознайомила з різнобарвною палітрою дидактичного забезпечення уроку в/н. Під час виступу присутні могли побачити результати спільної роботи майстра та дітей зі створення сайтів, 3-D моделей. В умовах сьогодення таке вміння є актуальним та необхідним, оскільки поєднує застосування технічних та творчих здібностей майбутніх кваліфікованих робітників.

    

«Розвиток ключових компетенцій учнів під час уроків виробничого навчання» – тема досвіду майстра в/н Логвіної Світлани Петрівни. Вона зазначила, що одним із пріоритетних напрямів економічного розвитку держави є подолання дефіциту енергоносіїв на основі оптимізації структури споживання, розроблення та впровадження у виробничий процес енергоефективних технологій і сучасного обладнання. З огляду на це, зростає потреба в кваліфікованих робітниках, здатних забезпечувати енергоефективність у процесі своєї трудової діяльності. Педагог презентував ефективні методи, прийоми формування енергоефективної компетентності майбутніх електромонтерів. Звернула увагу на енергетичну ефективність як ключову компетентність у підготовці кваліфікованих робітників.

Недосєкіна Наталія Володимирівна, майстер виробничого навчання, презентувала своє бачення моделювання успішного освітнього середовища за допомогою технології розвиваючого навчання. Доповіла про сучасні методи навчання для активізації навчальної діяльності молоді на уроках виробничого навчання; висвітлила перелік вимог до сучасного уроку; охарактеризувала інноваційні методи активного навчання.

     

З проблеми використання сучасних технологій навчання в підготовці кваліфікованих робітників ділилися досвідом роботи майстри в/н Поляковський Станіслав Якович, Пономаренко Ганна Григорівна. Майстри виробничого навчання довели присутнім, що використання інноваційних методів навчання надають здобувачам освіти можливість для формування основних пізнавальних, громадських умінь, навичок і зразків поведінки в суспільстві, сприяють одночасному засвоєнню теорії й практики, що дає змогу проявити інтелектуальну ініціативу, характер, розвивати світогляд, логічне мислення, виявляти і реалізувати індивідуальні можливості, розвивати професійні компетентності. У своїх доповідях висвітлили методи мотивації навчальної діяльності, прийоми, спрямовані на активізацію розумової діяльності та способи підвищення ефективності уроку.

   

Майстер в/н Мишелов Михайло Вікторович продемонстрував сучасні форми та методи навчання для розвитку комунікаційних компетентностей здобувачів освіти, а саме робота в групах. Педагог вважає, що саме така форма організації пізнавальної діяльності  успішно сприяє розвитку ключових, професійних компетентностей операторів з обробки інформації та програмного забезпечення.

Досвідом створення професійного сайту педагога, як додаткового інструмента підвищення якості освіти при дистанційній формі навчання, поділилась викладач професійно-теоретичної підготовки Нестерчук Тетяна Олександрівна. Вона показала роль електронного дидактичного забезпечення в професійній підготовці кваліфікованих робітників. Продемонструвала систематизацію комплексно-методичного забезпечення з предмета «Основи педіатрії та дієтології» за допомогою використання Google Sites, поділилася досвідом використання QR кодів у викладанні та в режимі реального часу, створила ментальну карту у SimpleMind.

      

Цікавим і корисними для присутніх був досвід майстра в/н Смикалової Інни Миколаївни з проблеми розвитку професійної майстерності і формування пізнавальної діяльності на уроках в/н засобами сучасних навчальних технологій. Майстриня звернула увагу на ролі мультимедійних технологій у викладанні уроків професійно-практичної підготовки, які підсилюють у здобувачів освіти інтерес до навчання, підвищують якість засвоєння навчального матеріалу, активізують розумову й пізнавальну діяльність, актуалізують зорову й логічну пам'ять і, в цілому, дозволяють одержати робітників, здатних до розв'язання професійних завдань із використанням сформованих знань, умінь, навичок у стандартних і нестандартних ситуаціях. Звернули увагу на можливості комплексного методичного забезпечення уроку шляхом використання програмного забезпечення.

«Сучасний урок виробничого навчання як вимога розвитку професійної компетентності майбутніх кваліфікованих робітників» – індивідуальна проблемна методична тема майстра в/н Фіц Світлани Петрівни. Вона представила власний формат організації сучасного уроку. На своїх уроках застосовує технологію проблемного навчання, рольові та інтелектуальні ігри, вікторини; різнаманітні методи і прийоми такі, як «Дешифрувальник», «Вірю – не вірю», «Знайди помилку».

   

У доповіді Щербань Оксани Анатоліївни з теми «Творча співпраця педагога та здобувача освіти у впровадженні в освітній процес нових педагогічних, виробничих технологій». Головне завдання викладача – повернути здобувачам освіти інтерес до вивчення спеціальних предметів, зробити навчання цікавим, посилити бажання учитися. Вона впевнена, що різноманітність інноваційних технологій робить процес навчання творчим, збуджує зацікавленість дітей, поліпшує розуміння і засвоєння матеріалу. З метою підвищення якості професійних компетентностей майбутніх кухарів використовує технологію коучингу. Презентувала інструменти коучингу в освітньому процесі.

Власним досвідом щодо застосування сучасних освітніх технологій у формуванні професійної компетентності майбутніх кваліфікованих робітників на уроках професійно-теоретичної підготовки з професій громадського харчування поділилась Гавриленко Наталя Валеріївна. Показала роль проблемних ситуацій у формуванні професійної компетентності здобуачів освіти. Вона озвучила рiзницю мiж прoблeмним i трaдицiйним нaвчaнням, послідовність етапів продуктивно пізнавальної дiяльнoстi в умoвaх проблемної ситуaцiї та продемонструвала варіанти використання проблемного нaвчaння. Ознайомила присутніх з інноваційними способами теплової обробки, різновидами сучасного технологічного обладнання.

      

У рамках педагогічних читань під керівництвом методиста Артамонова В. В. було організовано виставку перспективного педагогічного досвіду: дидактичний, роздатковий, інформаційний матеріал викладачів та майстрів в/н, який сприяє розвитку загальноліцейної методичної проблеми та впровадженню в освітній процес інноваційних технологій навчання.

Підсумки педагогічних читань підвела заступник директора з навчально-методичної роботи Мосієнко Т. С., яка проаналізувала кожен із виступів і надала педагогам методичні поради щодо критеріїв вибору ефективних інструментів та засобів подальшої успішної педагогічної діяльності з організації освітнього процесу.

Інформація, яку отримали педагогічні працівники ліцею під час педагогічних читань, сприяє удосконаленню їх професійної компетентності, творчому та професійному розвитку, оновленню інформаційно-методичного забезпечення освітнього процесу, впровадженню нових технологій навчання, поширенню перспективного педагогічного досвіду. Педагоги не лише удосконалили свій власний педагогічний досвід, але й збагатили його досвідом колег, розробили нові форми його впровадження.

Дякую всім учасникам методичного заходу! 

Переглядів: 412 | Додав: cheryl | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Січень 2022  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Архів записів
Друзі сайту
  • Create a free website
  • \n
  • uCoz Community
  • \n
  • uCoz Manual
  • \n
  • Video Tutorials
  • \n
  • Official Template Store
  • \n
  • Best uCoz Websites
  • Copyright MyCorp © 2024
    Зробити безкоштовний сайт з uCoz